sábado, 5 de marzo de 2011

El pic de la Ratlla i el Massalari.

Avui, el meu bon amíc Alfredo i jo hem anat a fer una ruta que fa molt de temps voliem fer: la pujada al pic Ratlla, en la vall de la Casella, prop d'Alzira. L'altre dia buscant pel Wikiloc vaig veure una ruta que feia aquest recorregut i casulitat, l'havia pujada el meu company Ximo Cananoves, soci del club d'atletisme Guadassuar al llarg dels tres anys que jo vaig ser entrenador dels atletes. La questió és que li ho vaig comentar a Alfredo i no va dubtar en acompanyar-me. És una ruta molt entretinguda amb una primera part de pujada i després quasi tot de baixada. El temps ens ha respectat i no ha plogut encara que feia fred i dalt del pic boira però aixó dona més encant al paisatge i s'ho hem passat molt bé recorrent aquesta serreta amb unes vistes al mar impactants. L'eixida, segons marca en el GPS, és on comença la pista de terra que va a la font del Garrofer.
Ja, al començar, és pujar i no parem fins al pic i des de l'inici les vistes són amples i fabuloses.
Arribem a la reserva dels cervols i parem a fer unes fotos de eixos animals tant integrats al paisatgre mediterrani. La veritat és que estan molt tranquils i no ens fan gens de cas.
Poc abans d'arribar al pic tenim una sorpresa que encara que és esperada no deixa de sorprendre i és descobrir darrere de les muntanyes el mar.
Als 10' i després d'una hora corrent i caminant arribem al punt més alt: el pic de la Ratlla i ens fem la imprescindible foto de rigor.
I no parem de correr fins que arribem a la següent cresta: el Massalari
Açí, també, hi ha unes vistes un poc surrealistes amb la boira enfosquint l'horitzó, de veritat que ha merescut la pena madrugar per poder disfrutar d'aquest dia.
Des del Massalari sols ens restava correr cap a baix i aixó és el que hem fet passant per la font de la Sangonera, la del Barber, la de la Teula i la del Garrofer per, finalment, tornar al punt de partida.
 2 horas i 30' per a una carrera molt bonica amb un desnivel considerable però no matador.
Ruta del Wikiloc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario